1e terugkomdag - Reisverslag uit Wijnbergen, Nederland van Caroline Reulink-Gabriel - WaarBenJij.nu 1e terugkomdag - Reisverslag uit Wijnbergen, Nederland van Caroline Reulink-Gabriel - WaarBenJij.nu

1e terugkomdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Caroline

08 Juli 2009 | Nederland, Wijnbergen

Hallo Allemaal,

Vandaag heeft Tess haar 1e terugkomdag gehad en na iets meer dan 1 maand staan wij versteld van wat ze al kan horen met haar CI.
Om 11.30 uur was Tess aan de beurt voor een audiologisch onderzoek.
Eerst werd bepaald bij hoeveel decibel ze geluid kan waarnemen en dat is dus bij 20 DB!!
Dat wil niet zeggen dat ze woorden/zinnen kan verstaan maar wel dat ze geluid kan waarnemen.
Verder moest ze nog woorden nazeggen, eerst 2 keer met plaatjes erbij, dit gaat dan om woorden van verschillende lengte, bijv. vis, mes en paddestoel,olifant en woorden met 1 lettergreep, mes,bel hier scoorde ze 96%
Bij het openspraakverstaan krijgt ze een lange rij woorden te horen zonder plaatjes dus echt alleen op haar gehoor.
Waar ze het hele woord goed had scoorde ze 80% en waar ze de klanken goed had scoorde ze 92%, ze maakt bijv. van veer-zeer,reus-muis.
De mevrouw die de test afnam die vroeg halverwege, ze heeft toch wel haar hoortoestel uit? Op mijn ja gaf ze aan dat Tess het echt goed deed.
Dit alles met alleen haar CI, wij zijn dan ook supertrots op Tess er is dan wel een stukje hoogstaand techniek wat ze draagt maar wat ze ermee doet, dat doet ze wel zelf.
Wij gaan vanaf vrijdag vakantie vieren dat hebben we wel verdiend na zo`n bewogen schooljaar!!
Na de vakantie start Tess in groep 5 en Jill in groep 3.
Allemaal een fijne vakantie en de groetjes uit Wijnbergen.

• 08 Juli 2009 - 16:20

Hermien.:

Gelukkig gaat alles goed. Knap van je Tess, dat je dit zo snel aanleert.
    Een fijne vakantie allemaal.

Gr.Hermien.

• 08 Juli 2009 - 16:33

Grinet:

GEWELDIG!!
    Je kunt het ook goed aan haar merken, het kletsen gaat nu stukken beter.

• 08 Juli 2009 - 17:41

Monique:

wat een geweldig bericht, Super Tess.

Ik lees jullie hebben al vakantie hier moeten ze nog bijna 2,5 week nog naar school.
    We wensen jullie een hele fijne vakantie toe, geniet er lekker van.

Groetjes uit Limburg, Monique, Jos, Yun Bei en Yan Yi

• 08 Juli 2009 - 17:53

Edith En The Boys:

Super Tess!!!!!!!!!
    Je bent een kanjer!
    Geweldig dat het al zoveel scheelt.
    Liefs van ons allemaal

• 08 Juli 2009 - 18:05

Fam. Hermans:

Helemaal te gek wat je doet Tess!!! Super prestatie grote kanjer!!!

Knuffels van ons!!! Edwin Marga Céline en Myrthe

• 08 Juli 2009 - 19:24

Claudia:

Goed zeg Tess, wat zul je blij zijn met wat je kunt horen, knap hoor! Met Nina en Yuri gaat ook alles goed, Nina gaat naar groep 4 en Yuri gaat naar groep 2 in een 2/3 combinatie-klas. Veel plezier op vakantie, groetjes,
    Gert, Claudia, Nina & Yuri

• 08 Juli 2009 - 19:33

Geja,ronald,yubolin:

Wat is dit mooi om te horen. Fantastisch, Tess.
    Wij wensen jullie ook een fijne vakantie.
    Waar gaan jullie naar toe?
    Wij vertrekken zaterdag naar Zeeland voor 5 weken. Milou en Dieuwke komen maandag ook voor 3 weken. Dat wordt dus gezellig. Yu Bo Lin start na de vakantie in groep 4 en ik in groep 7.
    Hartelijke groeten,
    Geja, Ronald en Yu Bo Lin

• 09 Juli 2009 - 14:48

Jacqueline:

He wat een goed nieuws!
    Supergriet die Tess!!!!
    We houden contact en zien elkaar in de vakantie.

Gr. Rob, Jacq, Yun en Yu Yan

• 09 Juli 2009 - 19:31

Gerard:

Fijn dat het zo geweldig gaat allemaal. Ik heb een heel leuk schooljaar gehad met jullie en wens je heel veel plezier toe in groep 5 bij juf Wendy en hoop dat het iedere keer weer nog beter zal gaan. Maar nu eerst een fijne vakantie.

• 09 Juli 2009 - 19:44

Mariette:

Lieve familie

Wat een mooi resultaat!
    Wat zullen jullie trots zijn. Geniet vd zomer en de vakantie, inderdaad dikverdiend!!
    Dagmar gaat na de zomer ook naar groep 3.
    grts
    Mariette

• 10 Juli 2009 - 15:10

Rudi En Bernice:

Wat heerlijk zeg!!! Dan weet je waar je het allemaal voor doet.
    Geniet maar fijn van een welverdiende vakantie!!

• 15 Juli 2009 - 12:19

Hellen:

Jemig, goed zeg!

Geniet maar lekker van de vakantie, we zien elkaar vast snel weer!

Hellen, Charles, Jiao Na en Coun