3e terugkomdag - Reisverslag uit Wijnbergen, Nederland van Caroline Reulink-Gabriel - WaarBenJij.nu 3e terugkomdag - Reisverslag uit Wijnbergen, Nederland van Caroline Reulink-Gabriel - WaarBenJij.nu

3e terugkomdag

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 December 2009 | Nederland, Wijnbergen

Hallo allemaal,

Vandaag voor de 3e terugkomdag naar St.Michielsgestel.
Tess begon met een audiogram, wat wederom heel goed ging.
Door haar CI begint ze te horen bij 25DB, dit testen ze door haar naar ruisgeluiden te laten luisteren en zodra ze die hoort moet ze op een knop drukken.
Daarna enkele rijtjes woorden waarbij ze een rij van zo`n 20 woorden helemaal foutloos herhaalde.
Met haar hoortoestellen verstond ze heel veel woorden niet en maakte ze er hele andere woorden van.
Als je dan ziet hoe goed het nu gaat met haar CI, onvoorstelbaar.

Het is de bedoeling dat Tess in haar rechteroor haar hoortoestel draagt maar omdat ze heel duidelijk blijft aangeven dat ze het als niet prettig ervaart is er ,in overleg, met de audioloog besloten dat ze het hoorapparaat, met veranderde instellingen, nog enkele weken gaat uitproberen en als dat niet lukt ze het hoorapparaat uit mag laten.
Tess heeft ,zoals ze gisteren zelf aangaf, liever een 2e CI. Ik wist niet wat ik hoorde de laatste keer dat we het erover hadden wilde ze dat absoluut niet.
Ze blijft ons steeds verbazen.

Het is heel mooi om te zien hoe Tess veranderd is, ze is veel opener en vrolijker.
Ze doet nu aan selctie turnen in Beek, ze is hier samen aan begonnen met een klasgenootje.
Het klasgenootje is een natuurtalent turnen en mocht een divisie hoger turnen en daardoor ging Tess "alleen" trainen maar dit gaat goed, ze moet nu contact maken met de anderen en kan zich niet meer "verschuilen" achter haar klasgenootje.Dit pakt allemaal heel positief uit.

Ook op school gaat het prima, was Tess altijd een behoorlijk stil meisje nu moet de juf af en toe zeggen; Tess klets niet zoveel;-)

Wij zijn supertrots op onze kanjer(s)

Groeten van ons alle-4.

• 09 December 2009 - 21:11

Ilse En Marcel:

Wat fijn om te horen Tess, dat het zo goed gaat.

• 10 December 2009 - 07:30

JoMoRoNo:

Hoi,

Wat goed zeg en dat ze een tweede wilt!
    Zo zie je maar weer dat sommige dingen niet te plannen of af te dwingen zijn en dan toch vanzelf gaan.
    Fijn dat Tess hierdoor meer zelfvertrouwen krijgt, maar ze wordt natuurlijk ook ouder waardoor het beter uit te leggen is.

Fijne feestdagen en

Gr. en tot de 30e????

Jacq.

• 10 December 2009 - 12:47

Lennie:

Goed zeg! Echt een kanjer!

Lennie

• 10 December 2009 - 12:59

Claudia Huisman:

Oh, wat goed zeg, Tess. Er gaat echt een wereld voor je open hè? Wat ontzettend fijn dat je nu echt dingen kunt verstaan. Je bent een held!
    groetjes,
    Gert, Claudia, Nina & Yuri

• 10 December 2009 - 13:25

Marga:

Oo wat super zeg!!!!! TOP meid!!!! Super hoe je het doet Tess!!

Groeten Edwin, Marga, Céline en Myrthe

• 10 December 2009 - 15:16

Monique:

super Tess

groetjes Monique, Jos, Yun Bei en Yan Yi

• 10 December 2009 - 18:53

Marjoke :

Hoi hoi..wat fijn Tess dat je CI zo goed werkt en dat je aangeeft wat je wel en niet prettig vind. En fijn dat ik mee mag lezen zodat ik weet wat er allemaal mogelijk is voor Yuan als hij zo groot is als jij..en net als jij kletst hij ook heel veel :-)..hij krijgt binnenkort een gehoortoestel aan zijn goede oor omdat hij daar ook wat minder mee hoort. Dus ik ben benieuwd. Ga zo door en veel plezier met het turnen!

groetjes Marjoke mama van Jingjing en Yuan

• 10 December 2009 - 19:46

Rudi En Bernice:

wat heerlijk voor tess, wat een geweldige vooruitgang!!!

• 06 April 2010 - 14:29

Tess:

ik wil geen 2e CI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat wil ik niet!!!!!!!!!!!!!111